2023-06-19 17:55:44

Projekt za darovite učenike "Najmlađi STEM-ovci istražuju"

Projekt „Najmlađi STEM-ovci istražuju” odobrilo je Ministarstvo znanosti i obrazovanja, a namijenjen je darovitim učenicima 2. razreda u svrhu ranog otkrivanja darovitosti učenika u STEM području. Nastao je na osnovi iskustava o važnosti ranog prepoznavanja darovitosti učenika te pravovremenog poticanja njihovih sposobnosti, kreativnosti te socio-emocionalnih kompetencija koje su povezane s motivacijom, samopouzdanjem i samopoštovanjem učenika. Pedagoške radionice za razvoj socio-emocionalnih vještina s učenicima provele su stručne suradnice na temu prepoznavanja emocija, empatije te sličnosti i razlika.

Osnovni cilj projekta jest prepoznavanje odgojno-obrazovnih potreba potencijalno darovitih učenika u STEM području. Projekt se proveo na način da su stručne suradnice i učiteljice prvo provele identifikaciju darovitosti učenika u STEM području u sva tri 2. razreda. Roditelji su bili uključeni na način da su ispunjavali upitnik o svojim zapažanjima o napretku djece u pojedinim područjima u sklopu darovitosti.

Nakon identifikacije darovitosti u STEM području, učenici su uključeni u radionice u školi u okviru mentorskog rada naših učitelja u razrednoj nastavi koji vode izvannastavne aktivnosti. U skupini Mali istraživači koju vodi učiteljica Zrinka Funarić učenici su proučavali tlak zraka, kromatografiju, čestice različite gustoće, statički elektricitet te što je to kapilarnost. S učiteljem informatike Ilijom Kovačevićem upoznali su se s osnovama programiranja pomoću micro:bita. U sklopu grupe Mali matematičari koju vodi učiteljica Marija Šimičević rješavali su zanimljive matematičke zadatke kao što su pentomind, matematičke ljestve, čarobni kvadrat te slaganje trodimenzionalnih figura pomoću magnetskih blokova.

Ostvarili smo vrlo uspješnu suradnju s Tinker Labsom Đakovo te zahvaljujemo voditeljici Zdravki Kraljević na zanimljivim i poučnim STEM radionicama.

Učenici su bili oduševljeni svim radionicama, što se može vidjeti na priloženim fotografijama. Hvala svima koji su sudjelovali u projektu!

Fotografije i tekst: Ljilja Runje, psihologinja


Osnovna škola "Ivan Goran Kovačić" Đakovo