preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Ivan Goran Kovačić" Đakovo

Login
Linkovi

 





Kalendar
« Studeni 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Arhiva dokumenata
 

Tražilica
Brojač posjeta
Ispis statistike od 22. 3. 2010.

Ukupno: 483740
Ovaj mjesec: 8457
Ovaj tjedan: 531
Danas: 28
Što radi školski psiholog?

Što radi školski psiholog?

Cilj standarda rada stručnog suradnika psihologa u osnovnim školama je razvoj obrazovanja usmjerenog na učenika te razvoj temeljnih kompetencija potrebnih za cjeloživotno učenje te pomoć učenicima, učiteljima i roditeljima da učenici što kvalitetnije:

  • razviju svoje potencijale
  • održe svoje psihološko zdravlje
  • razvijaju interpersonalne i socijalne vještine
  • adekvatno svojim sposobnostima i interesima donose odluke vezane uz nastavak svojeg obrazovanja i uz svoje buduće zvanje.

U radu s učenicima školska psihologinja

  • provodi individualna i grupna savjetovanja,
  • obavlja psihološku procjenu učenikovih mogućnosti primjenom psihologijskih mjernih instrumenata tijekom školovanja kao član školskog Stručnog povjerenstva te provodi procjenu psihofizičke spremnosti za polazak djeteta u osnovnu školu,
  • dijagnosticira specifične poteškoće u učenju i pomaže u postizanju boljeg školskog uspjeha,
  • prepoznaje poteškoće u ponašanju i vršnjačkim odnosima, emocionalne i/ili obiteljske poteškoće i pomaže učenicima da ih prevladaju,
  • prepoznaje darovite učenike i razvija programe za poticanje njihovih sposobnosti,
  • prati školska postignuća učenika i potiče razvoj u svim područjima,
  • provodi pedagoško-psihološke radionice u sklopu školskih preventivnih programa (komunikacija, aktivno slušanje, samopoštovanje, empatija, tolerancija, upravljanje emocijama, rješavanje sukoba i sl.),
  • provodi projekte u cilju razvoja socijalnih i emocionalnih kompetencija učenika,
  • provodi sociometrijska ispitivanja u razredu,
  • provodi anketiranja učenika o ponašanju u školi i u sklopu prevencije ovisnosti,
  • prati razvoj učenika i poduzima mjere u zaštiti mentalnog zdravlja i prava učenika 

U radu s roditeljima školska psihologinja pomaže prepoznati i razumjeti razvojne i individualne potrebe učenika i reagirati u skladu s njima. U suradnji s roditeljima pomaže razvijati kompetencije učenika, a roditeljima pomaže u razvoju roditeljskih kompetencija te potiče aktivno uključivanje roditelja u život škole. U radu s roditeljima predlaže i pomaže u pronalasku adekvatnog rješenja i njegovoj primjeni.

U radu s učiteljima školska psihologinja nastoji pomoći učiteljima u razumijevanju razvojnih faza učenika, uočavati i razumjeti teškoće kod učenika, promovira suvremene metode praćenja i provjere znanja učenika, educira učitelje o temama iz razvojne psihologije i područja psihologije odgoja i obrazovanja te im pomaže identificirati teškoće u razrednoj klimi, uspješnosti, pristupu i načinu rada te razvoju strategije za njihovo rješavanje.

Osnovnoškolska dob je period velikih promjena u psihofizičkom razvoju djece. Zbog toga je potrebno pratiti promjene i na vrijeme reagirati u skladu s individualnim potrebama svakog učenika. Ponekad je problem dobro sagledati iz drugog kuta uz pomoć stručne osobe. Školska psihologinja može pomoći učenicima, roditeljima i učiteljima razumjeti razvojne potrebe i pomoći im u rješavanju problema. 

Dragi učenici i roditelji, ako imate pitanje ili problem iz navedenih područja, obratite se s povjerenjem školskoj psihologinji!

Školska psihologinja:

Ljilja Runje, prof. psihologije

preskoči na navigaciju